Thursday, April 19, 2007

Detta är en krigsförklaring

Sitter just nu och tittar på TV4:s debatt mellan Sahlin och puckot J Åkesson från S demokraterna (snart i en riksdag nära dig). Jag är så förbannad så det finns inte. Tycker inte att Sahlin sköter debatten så bra som hon med tanke på sin rutin borde. Istället för att bemöta alla de FELAKTIGA fakta om invandrare och integration som han häver ur sig, tex att diskriminering av invandrare inte förekommer på arbetsmarknaden - Avhandling efter avhandling efter rapport visar exakt detta men hans "bevis" är att det tycker inte Svenskt Näringsliv- jag råkar ha läst denna extremt dåligt underbyggda, femsidiga rapport från Svenskt Näringsliv som inte hade blivit godkänd ens på samhällskunskapen på gymnasiet. (För er som mot förmodan tvivlar på att diskkriminering förekommer kan jag rekommendera tex OECD:s rapport om Sverige som kom för nåt år sen där detta fastslås med all tydlighet). Men för gristrynet Åkesson är tydligen Svenskt Näringslivs rapport lika med fakta. Pinsamt är bara förnamnet. Hur som helst bemöter inte Sahlin detta påstående utan kör sitt eget message track om hur bra sossarna är. Även om hon fick in några svingar till sist.

Dessutom vill de begränsa kvinnors rätt till abort. Ja jag är inte förvånad.

2 comments:

  1. Jag såg inte hela debatten men delar och är precis som du förvånad över att Sahlin inte fick in fler käftsmällar. Hon kan ju vara betydligt rappare än så. Åkesson är scary, har självklart aldrig själv upplevt diskriminering på grund av kön, sexuell läggning eller hudfärg. Åkesson är ju normen!

    ReplyDelete
  2. sverigedemokraterna i tv-debatt?! vart är sverige på väg...visst, jag är för åsiksfrihet o allt det där, men de där idioterna bör hållas kort, mkt kort.

    ReplyDelete