Friday, January 11, 2008

Devilwoman motvalls summerar 2007

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Flyttade till huvudstaden.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?
Jadå, jag svär inte lika mycket längre. Nytt löfte är konfidentiellt.
3. Dog någon som stod dig nära?
Nej.
4. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, alla verkar ha samlat sig inför 2008.
5. Vilka länder besökte du?
Danmark, Bangladesh, Finland.
6. Är det något du saknade år 2007 som du vill ha år 2008?
En permanent bostad i huvudstaden. Fast handen på mitt lite för snabbt tickande hjärta - jag saknade aldrig det 2007. Jag har älskat mina sambor gränslöst och är ärligt talat lite rädd för hur det kommer att vara utan dem trötta vardagskvällar.
7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas, och varför?
20 februari. En epok av lycka och tumult avslutades.
8. Vad var din största framgång i år?
Att känna mig så gott som konstant stark, positiv och lycklig.
9. Största misstaget?
Solen har inga fläckar, det är en myt.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
En förkylning i december men i övrigt kärnfrisk om kvinna inte räknar apatin efter att ha läst bitterfittan som en sjukdom.
11. Bästa köpet?
Stövlar, alla bra råvaror som jag lagat god mat av.
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Bortsett från hyra och mat troligen okynnesshopping. Men det är slut med det nu. 2008 ska bli resandets och sparandets år. Det är inte de stora inkomsterna utan de små utgifterna som spelar roll, som bekant.
15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Nästan allt.
16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2007?
grace kelly (mika), better (regina spektor), allt som är ditt (säkert!), sodhom and gomorra show (pet shop boys), ensammast i sverige (kent), västerbron (lakso)
17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Betydligt gladare.
18. Vad önskar du att du gjort mer?
Trott på att saker och ting skulle ordna sig. Sparat pengar. Tagit chanser och vågat mer.
19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig för att jag skulle hamna i hemlöshet, prostitution, missbruk och misär.
20. Hur tillbringade du julen?
Med familjen.
21. Blev du kär i år?
Nej. Men hur f-n definieras kär?
22. Hur många one night stands?
Inte ett enda.
23. Favoritprogram på TV?
Nyheterna och dokumentärer...och ja, ensam mamma söker.
24. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej. 2007 har varit ett ovanligt ödmjukt år.
25. Bästa boken du läste i år?
Mig äger ingen (Åsa Linderborg), Bitterfittan (Maria Sveland), Lustmördarna (Björn Ranelid)
26. Största musikaliska upptäckten?
Maud Lindström.
27. Något du önskade dig och fick?
Att allt ordnade sig så fantastiskt fint. Jag är glad, tacksam och känner mig enormt privilegierad. Så här bra får kvinna nog inte ha det. Snart få jag nog cancer.
28. Något du önskade dig men inte fick?
Förtröstan, tro på MÄNskligheten.
29. Årets bästa film?
China blue, The Yes Men, Mon rak transistor
30. Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du?
Jag jobbade och gick på bio. 28.
31. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Kvinna blir sällan nöjd, det finns alltid mer att önska. Men 2007 var bra. Så på det stora hela, nej.
32. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Tantig, pryd, praktisk, men med sjukt snyggt hår.
33. Vad fick dig att må bra?
Tilltron, vänner, alla praktiska detaljer som föll på plats när jag bäst behövde det.
34. Vilken kändis var du mest sugen på?
Vet inte vilka alla kändisar är.
35. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
HPV.
36. Vem saknade du?
Dem jag önskar tänkte på mig som jag tänker mycket på men som jag inte vet huruvida de tänker på mig eftersom vi inte har någon kontakt.
37. De bästa nya människorna du träffade?
Träffade inte så många nya egentligen och inga jag vill namedroppa ändå. Däremot fick jag hänga betydligt mer med gamla vänner som jag inte umgåtts med på länge. Det var grymt.
38. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Gångavstånd till jobbet är att föredra. Det finns inga jämställda heterosexuella parrelationer.

No comments:

Post a Comment