Thursday, June 5, 2008

stackars satar

för några dagar sen kollade jag på uppdrag granskningsavsnittet om stieg larssons arv. har ingen större koll på stieg larsson men för att göra en lång historia kort. stieg larssons flickvän (som han varit tillsammans med i typ 30 år) ärvde ingenting efter honom utan det gjorde hans bror och far som han inte hade särskilt mycket kontakt med. bland annat då rättigheterna till hans nästkommande bok som typ hans flickvän varit med och skrivit.. oh well, tycker du det låter intressant så kolla inslaget istället.

hur som. det har sedan stieg larssons död då varit lite kontroverser mellan flickvännen och fadern+sonen.

under intervjun så säger då nån av dom två jävla kuktollarna plötsligt något i stil med: "ja vi båda parter har ju fått ta en del stryk i den här striden, men vi två (fadern och sonen alltså..) har ju pungkulor vilket gör att det ju gjort mer ont på oss.







Eh. ursäkta mig? kanske den mest patetiska ursäkt jag nånsin hört. och än lite värre. och så vidare. mentalt stryk gör ondare på män. eftersom dom har pungkulor?
Oh dear god. När jag var fyra år började jag ljuga och kalla mig för jens och låtsas att jag var en pojke. jag ville va en pojke.

redan då insåg jag att världen är gjord av män - för män.

men det var ju då innan stieg larssoninslaget.

sedan dess har det inte gått en endaste dag utan att jag tackat gud för att jag inte fick högre lön och pension, bättre trygghet, mer makt. för ack så ont det måste göra vareviga dag hos dessa stackars satar männen. de har jag pungkulor.

4 comments:

  1. Meh!?

    När jag var liten kallade jag mig för PascalE! (Pascale är flicknamn medan Pascal är namn för pojkar på franska)
    Redan då insåg jag att världen VAR gjord av kvinnor - för kvinnor.

    Eller nä.. Det kanske jag inte gjorde. Jag var nog för liten för att tänka så långt.

    ReplyDelete
  2. Ma chérie Pascale!
    Jag ska alltid kalla dig Pascale from now on. När du bytt kuk mot fitta får du också skriva på devilwomen för övriggt.

    Pussen å kramen!

    ReplyDelete
  3. Visst sålänge du bara kallar Jenny för Jens i genusrättvisans lag!

    ReplyDelete
  4. namn menade jag...

    ReplyDelete