Wednesday, April 29, 2009

Gråten är min när du gråter

I januari skrev jag:
En av de finaste jag vet har gjort illa den finaste jag vet.

Varför skadar fina människor varandra? Hur ska det här gå att laga? Antagligen inte. Jag ser inte hur och jag är inte säker på att jag ens vill. Det är förstört. Som om jag nu hade med saken att göra.

Jag vill dem så väl, endast det bästa. Men jag vill skaka om en av de finaste och skrika: Allt är ditt fel. Du har förstört det finaste som fanns. Inte bara för dig själv. Vad fan ska alla vi som trodde på kärleken på grund av er göra nu? Var ska vi bli av? Var ska vi rikta vår blick? Hur ska vi orka gå upp på måndag?

Jag vet. Jag är inte nyanserad. Men det är fan inte svek heller.

I april skriver jag:
Nu ska de gifta sig. Jag planerar arrangera svensexan.

No comments:

Post a Comment