Thursday, July 16, 2009

Att välja en strid..som säkert inte ens lönar sig...

Kollegan: Är det du som har målgruppsansvar prostituerade?

Devilwoman: Personer utsatta för prostitution menar du, nej det är N numera.

Kollegan: Det kan inte stå så på nya webben, så jag blev tvungen att skriva bara prostituerade som länktext. (visar fram print screen av den tilltänkta websidan)

Devilwoman: (tänker: programmera om websidan så att det går att skriva fler ord då!)
Men vi har en proposition som anger gruppen personer utsatta för prostitution eftersom det gäller både dem som köper och säljer sex. Skriv "personer som säljer eller köper sex", det låter bättre och vi har sagt att vi genomgående ska skriva så så att folk fattar vad som menas.

Kollegan: Jo, jag vet. Men det får vara högst tre ord så jag gjorde så här.

Devilwoman: Men det handlar ju inte bara om prostituerade.*

Kollegan: Nej, det står ju på nästa sida, det räcker väl?

Devilwoman: Det tycker jag inte. Ordet prostituerade kan dessutom tolkas som nedsättande, inget som nån vill kallas precis.

Kollegan: Men det är ju bara en länk.

Devilwoman: Då tycker jag att det ska stå bögar istället för MSM i länklistan. Eller bögjävlar.
(kollegan suckar och skriver [låtsas skriva???] nåt på pappret)

Kollegan: Det var jättebra att få dina synpunkter. Jag kanske ska prata mer med N om det här när han är tillbaks från semestern.

Devilwoman: Gör du så.


*Det gör det förvisso säkert. Jag skulle inte bli förvånad om mina textdelar om sexköpande mäns riskbeteende strukits.

1 comment:

  1. dom jäääääävlarna ska skju-u-u-u-u-u-u-uuuutas

    ReplyDelete