Wednesday, August 11, 2010

Vidare i Barcelona

- dricker jag fanta citron eller nestea till alla måltider. Utom på finaste saluhallen där jag drack morot-äpple-mynta-juice som kostade dubbelt så mycket som solrosens vinglas.
- följer vi i huvudsak Ls och i andra hand även andras tips på aktiviteter och matställen. Det är som min farbror säger: du har inte tid att göra alla misstag så du måste lära dig av andras. Dvs. lika bra att äta/shoppa där andra säger att det är bra.
- har vi besökt Picassomuseets butik. Det var för lång kö att gå in på museet.
- har vi besökt Miromuseet. Solrosen säger att vår potentiella avkomma framåt treårsåldern kommer att måla lika bra. Jag säger att fine, då säljer vi avkommans verk å låter en arkitekt rita oss ett hus inspirerat av Miromuseet för pengarna.
- har vi besökt den svårt överreklamerade Park Guell. Jag saknade åsnerittservice, fler och finare skulpturer samt skugga. Den där gubben Gaudi är överreklamerad hela han.
- har vi sett klart första säsongen Mad Men och nu gått in på andra.
- har vi åkt turistbussen som kör i slingor. Fint.

No comments:

Post a Comment