Wednesday, January 26, 2011

Kom ut lilla cheetah, kom ut

Inte så mycket för att jag har galet ont i ryggen å ett konstant tryck mot både rumpan å bullis. Mycket mer för att jag ser hur jag börjar bli mer å mer av den där otäcke arbetslöse typen som jag föraktar, den som inte tar tag i sitt liv.

Idag har jag inte:
- duschat
- tvättat håret
- tagit på mig bh
- använt deo
- kamouflerat det flubbiga januarirosa ansiktet alls (krigsmålning hade varit snyggare)

Däremot har jag:
- borstat tänderna
- åkt en tunnelbanestation för att köpa ingredienser till middagen (iklädd rena trosor, de spruckna preggotightsen, tshirt, långkofta, jacka, stövlar och mössa)
- fått syn på mig själv i ett skyltfönster och genast gått in i närmaste Kicksbutik och köpt ansiktsmask som strax ska på innan det är dags för tvångsbadning inklusive efterarbete


Kom ut lilla cheetah, kom ut så att mamma cheetah kan få på sig snygga smalkläder, nå sina tassar för att fila dem å känner för att sminka sig igen. Å framför allt så att hon kan dra på sig träningskläderna.

No comments:

Post a Comment