Tuesday, April 5, 2011

Kaffet

Det där med att aldrig dricka kaffe nära bebisen så den riskerar brännas? Inget problem. Här hinns inte drickas nåt kaffe så länge det är varmt. Här dricker vi kallt kaffe när bebisen bestämmer att det är okej.

Nu till exempel. Nu när bebisen nöjt somnade av sig själv i vagnen efter att ha varit bedårande en lång stund i babysittern. Efter att ha varit vaken 1.45-3.30 i natt. Ammat fyra gånger (jämfört med vanliga 1-2). Kissat bredvid blöjan en gång. Fått näsdroppar en gång. Sparkat av sig nästa blöja å kissat ner föräldrasängen inklusive täcket. Ylat mamman i örat vid tio. Kräkts ner amningskudden, sina kläder å den halvnakna mamman som yrslig skyndade sig att amma i soffan (eftersom sängen var kissvåt).

Nu till exempel. Nu dricker jag kallt kaffe å är lycklig över att solrosen lovade lösa det där om hur man tvättar ett nerkissat dubbeltäcke.

5 comments:

  1. Tänk att man orkar! Fick flash back nu när jag läste ditt inlägg. Snart, snart dricker du varmt kaffe.

    ReplyDelete
  2. Visst är barn underbara ;)

    Jag är en sån där som gillar kallt kaffe så jag har inte lidit. Dock gillar jag att äta varm mat med både kniv och gaffel och där är jag som skönt är igen. Och börjar även få tillbaka bordskicket, dvs att man inte behöver kasta/sleva i sig maten för barnet sitter på egen stol bredvid och äter och ska lära sig av mig.

    ReplyDelete
  3. Bulan - tack för peppen!

    Anna - knepet vi använder för varm mat är att servera sånt som går att äta med en enda gaffel/sked medan bebis sitter i knäet. Längtar i å för sig lite tills bebisen sitter i den där stolen bredvid. Har nåt slags bild av att det kommer kännas mer som familjemiddag då...

    Nattgrodan - Har nog tre stycken i nåt köksskåp. Ska plocka fram!

    ReplyDelete
  4. Ja, men det gör det. Himla mysigt!
    Vi brukar tända ljus och lägga fram servetter och göra fint när vi är själva jag och lilla plutten. Han verkar tycka om det.

    ReplyDelete