Friday, April 8, 2011

Psychomänniskan ÅTERKOPPLAR

Hur det gick? Bara fint. Tre timmar senare har Edith åter däckat i vagnen. Helt slut efter att ha stajlat på lapptäcket inför de andra bebbarna. Hon var visst den enda som låg på mage, någorlunda stark i nacken  å kunde rulla till ryggläge. Jag vet, jag låter som skrytmorsorna i Solsidan. Skjut mig om ni får tillfälle. Stackars Edith, börjar redan kompensera för sin knäppmorsa med att vara duktig flicka.

Det kom faktiskt fyra stycken. De som inte hade svarat dök också upp. Med tulpaner till mig. Å alla påstod att de gillade mitt initiativ. Vi åt kakor å kunde konstatera att vi var rätt överens allihop om vad vi tycker om bvc å annat. Skönt.

Nu ska jag maila alla ett SCHEMA över våra kommande träffar. Varning på det, jag vet.

2 comments:

  1. Haha, en sådan uppstyrd morsa uppskattas i en föräldragrupp där amningskomorna avlöser varandra. Det säger iaf min erfarenhet.
    Heja Edith och knäppmorsan!

    ReplyDelete
  2. tycker det låter underbart. mer uppstyrning åt folket!

    ReplyDelete