Saturday, May 21, 2011

Låter intresseklubben anteckna

Edith verkar vara inne i "nån fas". Sover mycket sämre sen en vecka tillbaka å vill äta oftare på nätterna.
=>
trött mamma.

I natt sov jag därför i gästrummet. 22.30-8.40. Då kom en trött pappa in med Edith å lade henne hos mig för att sen gå tillbaks till sovrummet å ta sovmorgon.

Jag har nu matat bebis å svängt ihop pannkakssmet. Jag ska inte påstå att jag är pigg. Men utsövd. Nyss tänkte jag att jag ville ringa nån å berätta. Att jag sovit typ 10 timmar i sträck. Men jag kom inte på vem som skulle bli glad över å förstå storheten i ett sånt samtal en lördag 9.32.

4 comments:

  1. Haha, bästa anledningen att ringa och väcka någon annan måste ju vara för att berätta hur bra man själv sovit.

    ReplyDelete
  2. Du hade kunnat ringa mig. Jag hade jublat med dig fast vi inte ens känner varandra!

    Läste tillbaka i min dagbok och om en natt då Sigge sov åtta timmar i ett sträck för första gången. Fick tårar i ögonen när jag tänkte på att snart kommer jag få sova så mycket igen!

    ReplyDelete
  3. Jonna - precis!

    Anna - ja jag hoppas också att det blir så snart...känns bara som en tillbakagång tyvärr...vi var ju så nära de där hela nätterna ett tag. Men men, får tänka på att det kommer ändras igen i sinom tid varje gång vi maratonammar nu. Två steg fram å ett bak...osv.

    ReplyDelete
  4. Det BLIR så snart. Jag lovar. Fixar de det inte själva får man hjälpa dem på traven, men det går att få dem att fatta! Hang in there!

    ReplyDelete