Tuesday, May 10, 2011

När jag var 19

Hur jag hade det som nitton?

när jag var 19


Lyssnade jag på: Weeping willows, Brainpool, blandband.

Mitt favoritradioprogram var: Oklart om jag lyssnade på radio då. P3 kanske.
Jag gick upp varje morgon klockan: nåt med jämn slutsiffra, typ 6.26, 6.04 eller 6.52. Nån gång mellan 6 å 7 så länge jag gick på gymnasiet tror jag. Hösten jag var 19 bodde jag i Lund å vände dygnet.
Och klädde mig i: Syntetmaterial, mycket av klädmärket Saint Tropez, sånt jag shoppat i London.
Till frukost åt jag: Fil & müsli.
Till skolan åkte jag: buss
Mina favoritämnen var: alla samhällsämnen
Mina värsta ämnen var: idrott
Mina bästisar hette: Maria, Maria, Nisse.
Jag var kär i: Oklart. Nisse kanske.
Efter skolan: Höll jag på med en massa studentaktiviteter, tog körkort, spelade i orkester, pluggade, festade.
Jag åt: Inte mycket. Vegetariskt i skolan. Mycket ratatouille, kycklinggryta med mango chutney å vörtbröd sen i Lund.
Mina favorit Tv-program var: Ingen aning. Gick Rederiet fortfarande 1998?
Jag längtade efter: Att flytta hemifrån. Bli lyckligt kär.
Mest av allt mådde jag: Oklart. Höga berg å djupa dalar är jag ganska säker på.

No comments:

Post a Comment