Thursday, August 18, 2011

Arbetsfördelningsrelaterat

Solrosen: Ska vi spara det här kvittot?
Jag: Ja det är väl lämpligt, det är på en barnvagn.
Solrosen: Jag lägger det bland kvittona då.
Jag: Bra
Solrosen: Var är det vi har dem?
(Han står precis framför lådan)
Jag: Där.
Solrosen: Hur ofta sorterar du kvittona?
Jag: Ett par gånger om året, sorterar bort dem som är äldre än två år. Hur ofta sorterar DU dem?
Solrosen: Jag lägger bara viktiga kvitton där, typ barnvagnskvitton.
Jag: Det var inte svar på frågan. Hur ofta sorterar du?
Solrosen: Jag har bara köpt två barnvagnar å ingen av dem är äldre än ett år så jag har inte sorterat än.

2 comments:

  1. Känner igen det där. Maken sparar visserligen lite fler kvitton än solrosen, men har ännu inte rensat i kvittopärmen. Och oftare hittar jag bara lösa kvitton som ligger i köket eller på skrivbordet och stoppar in de själv.

    ReplyDelete
  2. Tycker det är helt uppåt väggarna att solrosen får allt det roliga med att köpa barnvagnar! Borde ni inte köpa varannan i alla fall?

    ReplyDelete