Wednesday, August 24, 2011

KIPs tisdagslista

Saker som denna vecka ger mig diagnos jävligt förbannad:


- Saker som försvinner. Den här gången: mina examensbevis. Jag har letat i hela lägenheten. Gått igenom varenda ställe där det finns papper. Borta. Jag har gått igenom hela källarförrådet. Varje låda. Borta. Så då har jag gått igenom hela lägenheten en gång till. Borta. Jag har ett minne av att jag ska ha scannat in pappren en gång till mitt gamla jobb. Så jag har letat igenom mina mailboxar efter filer. Men icke. Jag har sökt på alla tänkbara kombinationer. Jag har kollat i olika mappar på datorn. Å gamla datorn. Å På ett USB-minne med jobbsaker. Borta. Jag har satt i mig en halv kaka "emergency chocolate" (trots att den inte var supergod utan mest smakade typ ljus blockchoklad från Konsum). Å solrosen har överraskningsmatat mig med Plopp saltlakrits (LCHF, GI å ni andra, go fuck yourself för tillfället). Å nu återstår alltså att ringa min arbetsgivare å förklara att jag är en snurrig, oordningsam person som inte har koll på mina prylar. Kul. Å att få tag i nån på Lunds universitets examensavdelning å försöka få en kopia snabbt. I värsta fall att kontakta min gamla arbetsgivare å se om de har kvar kopior. Kul onsdag. Kul.




- Jag själv. Att jag blir otrevlig å sur å stressad av situationer som ovanstående. Å att cheetahn har utslag å jag blir orolig å sur å stressad å låter det gå ut över solrosen.


- Mitt hår å min bristande karaktär. Jag skulle gärna gå över till det här. Men det känns oöverkomligt. Jag klarar mig inte utan stylingprodukter. Jojojo, jag klarar mig, jag överdriver förstås. Men jag vill inte gå ut (eller ens stanna hemma) å se ut som nåt inte ens katten skulle släpa hem. Mitt tunna, flygiga hår blir inte som jag vill utan hårpuder å spray. Å vad är liksom poängen med att inte schamponera om jag ändå ska ösa i massa shit sen? Jag vet att fina Jenny skrivit om att mitt favvoschampo faktiskt inte är så bra som det verkar. Trist. Men kanske ändå bättre än de flesta andra schampon (önske-)tänker jag. Å fortsätter nog schamponera för tillfället.

3 comments:

  1. Det här med tisdagslistor funkar inte för mig. På tisdagarna har vi träffar med mammagruppen och dem blir jag alldeles för glad av. Kanske gör en torsdagslista istället, då brukar jag vara argare.

    ReplyDelete
  2. Ang schampot så har de ju tagit bort en del saker som finns i konventionella schampon så i valet mellan att köpa ett annat vanligt och body shops så är det senare bättre i alla fall.

    Hoppas att det gått bra med examensbeviset.

    ReplyDelete
  3. Anna - instämmer egentligen. Jag är betydligt argare på torsdagarna. Kanske beroende på att man då haft ensam föräldratjänst i flera dagar...på tisdagarna är man ju liksom piggare... Du får skriva "tisdagslista" på vilken dag som helst förstås!

    Jenny - Jo jag vet. Så det får duga tillsvidare... Examensbeviskopior på väg från Lund!

    ReplyDelete