Monday, October 24, 2011

Vården när vården funkar

Utsikten i förra inlägget var från läkarhuset på Odenplan. Våning 10. Vilket place! All vård på ett ställe. Jag fick hjälp med tre av varandra oberoende ärenden på en å samma gång. Två timmar tog det men två ton irritation är bortblåsta så det var det värt. Å en särskild tid bokad för allergitjosangenomgång. Kunde få komna redan denna vecka om jag ville men tog nästa. Service, snabbhet å effektivitet. Bara 150 spänn. Som en halv portion oxfile (eller 3-4 big mac?). Som hittat. Vårdval när det funkar.

Å så fin utsikt då.


- Posted using KIP phone

3 comments:

  1. Åh jag älskar när det är sådär! Och skäms när jag som inte tar ett nej har det så och så hör jag om andra som inte kan/vågar/orkar/törs/vill stå på sig på samma sätt och så får de en helt annan behandling.

    ReplyDelete
  2. Anna - ja men visst är det absurt att det krävs verbal förmåga, en vass tunga samt dubbla examina för att ta sig fram å få vård. Sjukast får sämst vård. Friskast får bäst. Koko.

    ReplyDelete
  3. Åh vad skönt, det är ju så där det alltid ska vara! Men som ni båda säger - det är ju hemskt att man ska vara frisk för att vara sjuk och få bra hjälp.

    ReplyDelete