Tuesday, November 29, 2011

Inbjudan - kom på jämställdhetsfrukost!

Det började med att bitter skrev om jämställdhetsånget. Å motvalls kände igen sig.


Varför blir vi alltid familjens projektledare? Varför ligger vi sömnlösa av irritation över sånt som bokning av flygbiljetter till nästa påsk eller flyttkartongerna? Hur ska vi göra för att inte bli dem som har koll på dagislappar, matsäckar, kalasinbjudningar å gympapåsar när vi ju vill dela det med den vi lever tillsammans med å leva jämställda å lyckliga?

Vi känner att vi skulle behöva älta sånt här lite. Men med fokus på konstruktiv diskussion med andra. Dela med oss framför allt av de bra tipsen på hur vi kan agera å hitta sätt att trivas. Allt för att inte känna att vi faller ner i ojämställdhetsträsket efter att vi fått barn å ska hitta en fungerande vardag.

Alla välkomna - även du som inte lever i en tvåsamhet med kids kan förstås bidra. Bitter fick massa kommentarer på sitt inlägg så det känns som att många har mycket att säga i frågan. Vore himla kul om ni ville komma!

Vi tänker att vi ses för frukost den 12e december 8.00-9.00 Café 60 på Sveavägen 60. Tycker vi det är kul/givande bokar vi in en ny frukostdejt längre fram. Det går att OSA som en kommentar på blogginlägget eller så är det förstås bara att dyka upp.

12 comments:

  1. :( Låter jättekul men jag kan aldrig vara någonstans före 9:30. Hoppas ni kör igen sen när barnens pappa tagit över föräldraledigheten!

    ReplyDelete
  2. Anna, förstår. Svårt med senare tid när kvinna ska hinna jobba också. Men vi kan ju köra i januari också.
    Johanna, kul!

    ReplyDelete
  3. I wish, men när ni kör samma koncept i Göteborg så lovar jag att komma.

    ReplyDelete
  4. Åh va kul.. jag kommer så klart.. men var i Malmö ligger sveavägen..trodde min tid på soc gjort mig grym på stans geografi.

    ReplyDelete
  5. Åh vad trevligt! Problemet är bara att jag börjar jobba 8 och har hyfsat oflexibla tider. Ska göra mitt bästa!

    ReplyDelete
  6. Jenny å Jonna - vore fint om ni kunde vara med på länk från varsin studio...
    Jenny - Hmm, tidigare än 8 blir ju svårt så hoppas hoppas du kan få ihop det!

    ReplyDelete
  7. Baglady - jippie! Vi kan ju ta sällskap tillåmed.

    ReplyDelete
  8. ja sällskap låter fint fint.vilken tid åka ifrån oss?

    ReplyDelete