Tuesday, November 8, 2011

KIPs tisdagslista

Folk alltså. Sluta irritera mig.
- Solrosen ska jämt tramsa å dra ner mina hemmamyslångkalsonger å låtsas att det är cheetahn som gör det. I morse smög de sig på mig bakifrån när jag donade med vattenkokaren å cheetahns gröt. Blev livrädd å ryckte till å råkade slå cheetahn i pannan med armbågen. Cheetahn arg å ledsen. Jag jävligt förbannad på solrosen.

- Varför envisas folk med att säga att min unge är "snäll". Det är hon inte. Hon är 9 månader. Hon kan inte agera på ett eller annat sätt medvetet. Hon gör inget mot/för nån annan. Hon har precis lärt sig sambandet mellan att nåt ligger på soffbordet å att flytta sig runt det för att ta prylen. Förra veckan lärde hon sig att hon kan leta efter nappen i vår hand/närheten om vi precis knyckt den. Hon är inte snäll. Å inte dum heller. Möjligen harmonisk å nöjd. Sluta kalla cheetahn för snäll, bitte.

- När cheetahn slår sig/ramlar/kladdar mat som svider i ögat är det inte "hennes eget fel". Hon är 9 månader. Hon fattar inte såna samband. Vi kan inte kräva det av henne. Varje gång hon slår sig är det a) slumpen/ingens fel eller b)VÅRT fel, VI som inte varit ordentligt uppmrärksamma eller parerat. Det är ALDRIG CHEETAHNS fel. Tids nog kommer hon att bli större å lära sig mer å mer å kunna hjälpa/vara orsak till saker. Men kom ihåg att hon är ett barn i nästan 18 år till å inte förrän då kan hon förväntas ta det fulla ansvaret för sina handlingar. Det får lov att bli dumt å fel både före å efter 18-årsdagen. Å det är jävligt onödigt att leta syndabockar å poängtera vems fel nåt är i allmänhet.

- Den här soppan. Kommer jag att få dras med ett bra tag. Gud så mycket det blev. Å jävlar så tråkigt den smakade. Äckligt med två djur i samma rätt dessutom. Å bönor å kål. Jag gillar ju inte nåt av dem. Hur fick jag för mig att den här rätten skulle vara god å sen uppdrog åt solrosen att laga den? Blä. Jag är ju för snål å präktig för att slänga å står nu med flera liter soppa i kylen.

3 comments:

  1. Håller med dig om det du skriver om "snäll" och "eget fel". E är ett väldigt lugnt barn som är nöjd i de flesta sammanhanhg och det ligger nära till hands att säga att hon är just "snäll". Men det är inte det hon är!

    ReplyDelete
  2. Haha, åh, den där första grejen. Skämt som slutar med att någon blir arg är världens sämsta "skämt"!

    ReplyDelete