Thursday, November 10, 2011

Sluta skicka cheetahns post till mig

Idag fick jag post igen. Som förstås är avsedd för den minderåriga cheetahn till vilken det inte är tillåtet att direktadressera. Jag slängde brevet oöppnat. För jag ogillar reklam som direkt anspelar på min roll som MAMMA.

Jag å bitter diskuterade det här fula fenomenet när vi var på bloggala. Hon hade kontaktat flera avsändare i frågan. Själv har jag påpekat det till Semper som dock fortsatt skicka enbart till mig. Varför får vi som MAMMOR en massa post medan ungarnas pappor inte får det? Det är ju inte som att det är produkter för kvinnor de gör reklam för utan grejer till kidsen - som i sin tur är så små att det funkar alldeles förträffligt med enhetliga prylar (för jo, det finns bok- å barnmatsföretag som vill att vi meddelar dem in ungens kön för att de ska skräddarsy sin reklam).

Varför kan företagen inte adressera till målsman?  

Dagens bästa stund? När jag knycklar reklamen ner i pappersinsamlingen kanske.

2 comments:

  1. Jag ska (nu snart) nixa direktreklamen. Jag ogillar inte bara reklam som anspelar på min roll som mamma, jag ogillar reklam punkt. Jag och maken pratade om det senast idag - varför jag fick barnens bokklubb och inte han.

    Nästa steg är ju att E är så stor att hon ser leksakskatalogerna som kommer att dimpa ner i lådan. Ogillas!

    ReplyDelete
  2. Jag returnerar all adresserad reklam jag får som jag inte bett om. Kryssar över min adress och lägger den på lådan igen. (Men jag håller med om at problemet är större än så.)

    ReplyDelete