Wednesday, December 14, 2011

Tomten kom...

... i form av paket från en hemlig bokvän. Å vilket paket, sen!


Det överträffade alla mina förväntningar å gav mig nästan känslan av att bokvännen känner mig. Mitt i prick träffade den i alla fall.

En julig disktrasa. Tomtemuffinsformar. Julkaffe. Julte. Haribogodis. Fudge. Finaste julkortet med Pettson & Findus. Å så böckerna förstås. Tre stycken trots att man bara behövde skicka två.

Inte nån av dem har jag läst. Å alla verkar superbra. Enligt bok.nu kommer jag att ge dem betygen 5 (Insekt å En helvetes vinter). Betyg framgår inte för den tredje, Tålamodets sten. Det bådar gott, mycket gott. Tack bokvännen, tack!

4 comments:

  1. Vad glad jag blir! Skönt att du tycker om innehållet. Din hemliga bokvän pustar ut. Hoppas att godiset, dryckerna och böckerna kommer till din belåtenhet! God jul och ett gott nytt år! :-)

    MVH
    Din hemliga bokvän

    ReplyDelete
  2. Åter igen tack! Allt är till belåtenhet. Lilla cheetahn älskar att hålla i (å smaka på) muffinsformsförpackningen. Jag å solrosen dricker teet till frukost å känner oss juliga medan Pettson å Finduskortet står bredvid. Å igår åt vi godiset till På spåret. Å böckerna ska jag ta mig an så snart jag är klar med Steve Jobsboken - som f ö är den första bok jag läser på iPad.

    ReplyDelete
  3. Kul att sakerna kommer till användning! Jag som ligger bakom ditt paket heter Sofie. Jag sköter bloggen Bokdjungeln. Så, nu vet du. :-)

    ReplyDelete
  4. Nu vet jag! Å kommer botanisera vidare på din blogg under julen.

    Kram!

    ReplyDelete