Sunday, January 8, 2012

2011 according to motvalls

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Fick barn. Började forska. Träffade inspirerande bloggare i olika sammanhang.


2. Höll du några av dina nyårslöften?
Oklart. Bli smal tror jag att det kanske var. Det höll jag helt okej. Vägde i morse 55 sharp. Inte för att kilona sitter där de en gång satt men ändå. Skulle gärna omvandla sisådär tre av dem till muskler. 


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jajamensan. Många.


4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.


5.Vilka länder besökte du?
Danmark. Italien. Finland. Norge. Just Norge klämde jag in på självaste nyårsafton. Check på ett nytt land även 2011 alltså. Åkte över gränsen max 500 meter. Kollade in byn Flatmoen. Såg några gårdar, en klockstapel å en dieselpump. Vände å åkte hem till EU.


6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Jämställdhet - alltid. Sömn. Hinna träna mer. Gå på bio.


7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
28 januari = cheetahns födelsedag.


8. Vad var din största framgång 2011?
Att jag hyfsat framgångsrikt lyckats ta hand om cheetahn. Vilket är mycket mindre komplicerat än jag trott. Men ganska tålamodsprövande emellanåt. 


9. Största misstaget?
Valet av BVC kanske. Onödiga inköp som sovlarm, flytväst å supervarma vinterkläder till cheetahn (ännu inte använda).


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Konstig förkylning under flera veckor på hösten. Sönderriven hornhinna. Men annars inget allvarligt tror jag. Kejsarsnitt, räknas det?


11. Bästa köpet?
God middagsmat (solrosens nyårslöfte var att bara äta dyr mat 2011 å det höll han riktigt bra). Gåvagn till cheetahn. 


12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat. Cheetahprylar. Resor.


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Cheetahn förstås. Att hon är hel å frisk å fin.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Har inte lyssnat särskilt mycket på musik. 


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare. Förutom när jag var för trött.


16. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest. Gått på bio. Motionerat. Orkat mer i allmänhet. (samma som 2011)


17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit onyttiga saker. Stressat.


18. Hur tillbringade du julen 2011?
Med min släkt.


19. Blev du kär i år?
Blev och blev. Jag fortsatta vara.


20. Favoritprogram på TV?
Shameless. Sister wives. The Wire.


21. Bästa boken du läst i år?
Läste väldans lite. Tyckte att Knausgårds Min kamp var helt okej. Ska nog läsa uppföljaren också.


22. Största musikaliska upptäckten?
Babygymmet "rainforest melodies and lights" fantastiska förmåga att underhålla en liten cheetah.


23. Något du önskade dig och fick?
Långsemester i september innan jag återvände till jobbet. Röda handskar i julklapp.


24. Något du önskade dig men inte fick?
Fler timmar på dygnet.


25. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Middag på Noodle House på Götgatan å därefter nån rom com på Söderbiografen. Dagen innan hade jag serverat brunch till vänner å bekanta. Fyra dagar senare kom cheetahn.


26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jämställdhet. Vara ekonomiskt oberoende. Inte behöva planera så mycket resor för att kunna träffa släkt å vänner.


27.Vad fick dig att må bra?
Solrosen. När jag å cheetahn sov gott.


28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen.


29. Vem saknade du?
Ingen.


30. De bästa nya människorna du träffade?
Olika bloggare. Jag insåg att nätdejting kan vara fantastiskt å givande å påmindes om att kvinna aldrig kan ha för många vänner.

2 comments:

  1. Bra sammanfattat. Och jag tänker också att sånt där babylarm kan vara en hyfsat onödig grej. Särskilt i liten lägenhet som vår.

    ReplyDelete
  2. Vi fick användning av vår babyvakt (eller vad den där walkie talkie-liknande produkten nu heter) först när Hrönn var lite större och vi sov borta hos folk som inte har sovrum och umgängesyta på samma våningsplan/i direkt anslutning. Egentligen köpte vi den för att kunna springa ner till tvättstugan när hon sov middag, men såklart var huset så gediget byggt att det inte fanns någon "täckning" där nere trots att det faktiska avståndet bar är några meter.

    ReplyDelete