Wednesday, January 11, 2012

Föreställningar om vad veckoplanering innebär

När vi åt jämställdhetsfrukost i december talade sig förortsbruden varm för att gå igenom veckan varje söndag. Jag föreslog det för solrosen som verkade måttligt road å menade att möjligen när vi båda jobbar.

Jaja tänkte jag.

Så i söndags (när vi väl båda hade allmän ångest för att en lång gemensam ledighet skulle ta slut) sa solrosen plötsligt: vi kanske ska veckoplanera idag?
Å undertecknad var förstås inte sen att hänga på. Ungefär så här lät det.

Jag: jobb hela veckan. Möten ons å tors men inga stora å viktiga saker. Luncher tors å fre. Jobbmiddag ons kväll.
Solrosen: ska förbi jobbet måndag å signa upp mig för konferensresan.
Jag: ringer å kollar imorgon om jag kan byta kursvecka så det inte krockar.
Solrosen: jaha, är det några gympapåsar som ska packas då?

3 comments:

  1. Åh, det där kanske man skulle börja med! Är nog snabbt avklarat nu när E är hemma med maken, men varför inte. Senast idag ska jag "för jag ska ju på middag idag" och maken sa "jaså...det visste jag inte" (fast jag hade sagt det två gånger och skrivit upp det i kalendern...)

    ReplyDelete
  2. Hehe, busy business people. Men fint att ni ändå tar upp det där med gympapåsar redan och liksom lägger grund. det kommer ni ha nytta/glädje av tror jag.

    ReplyDelete
  3. Jenny - Ja det blir ju sådär hela tiden att man har sagt hundra gånger tycker man...men ingen minns... Well, jag tyckte det var superbra å tog ju bara 5 min!

    Baglady - undrar hur många gympapåsar som kommer glömmas av den här mamman i framtiden...en hel del skulle jag gissa...å matsäckar...

    ReplyDelete