Saturday, January 21, 2012

Å snart är det vår.

Alltså, jobbet just nu: krävande. När cheetahn vaknar på natten kan jag inte somna om utan ligger å tänker på hur (om) jag ska lösa olika saker. Gillar inte alls. Tänker på att om jag bara kommer över den här puckeln på ett eller annat sätt så hägrar en vår (april, maj å juni) av 3,5 dagar föräldraledighet i veckan. Å därpå har jag tänkt mig cirkus två månader semester. Kommer definitivt att njuta betydligt mer än förra våren. En ettårscheetah är så himla fint sällskap så jag längtar mest hela tiden. Tänker att jag kommer dricka kaffe i vårsolen på gården med Baglady å Pluppen. Å flera gånger den senaste veckan har jag tänkt på att Anna å jag å Jenny ska åka på utflykt med våra kids. Åh så roligt det ska bli!

4 comments:

  1. Jaaa det ska vi! Åh vad kul, jag har ju inget schemlagt alls i april och maj, bara ständigt c-uppsatsångest skulle jag tro, men den lär jag gärna ta en paus från för en dag!

    Jobbigt med jobbet, alltid svårt med sådant man inte kan skaka av sig tycker jag.

    ReplyDelete
  2. Ja, vad kul! Jag vet inte hur apr-maj ser ut just nu. Har bara bestämt att jag ska vara ledig en dag i veckan mars ut, men det måste ju blir nån mer ledig dag efter det också.

    Hoppas att det blir bättre med jobbet, är aldrig kul att vara i en sån fas när man tänker på det på natten.

    ReplyDelete
  3. Jag TROR att nåt lossnade idag. För att min handledare hjälpte till på fredagkvällen. Å för att solrosen är ett mattesnille å fattar saker på nolltid å sen kan förklara. Så kanske är det bättre nu. Kanske.

    Anna - uppsatsångesten tar vi hand om! Vad ska du skriva om?
    Jenny - Vore kalas om vi fick ihop nån dag allihop ju!

    ReplyDelete
  4. Jaa dricka kaffe på gården. Så himla bra aktivitet. Himla bra plan.

    ReplyDelete