Monday, April 23, 2012

Å så ytterligare elva

Kvinna blir ju omåttligt hedrad av att så många är nyfikna å skriver frågor till henne så här kommer mina svar på frågor från It's all gonna be fine också.

1. Känner du pepp eller opepp inför sommaren?
Ganska pepp. Mer pepp än opepp i alla fall. Men ännu är sommarplanerna ganska oklara.


2. Vad är det värsta du vet?
Det riktigt värsta menar du? Ond bråd död förstås. I form av meningslös vedergällning a la Israel-Palestina å så där. Men i vardagen: När folk slösar med min tid/tar sig ovälkomna friheter på min bekostnad. Jag tycker att det är respektlöst å höjden av egoism. Blir också vansinnigt irriterad av när folk ställer smutsiga skor på det rena golvet BREDVID dörrmattan i stället för på den. Herregud, jag köpte mattjäveln för att skydda golvet, hela syftet med den är att skorna ska vara PÅ den, ska det vara så svårt att fatta (vill jag vråla varje gång det händer men det skulle ju vara lite konstigt att skrika så åt nyanlända gäster)? En gång skrev jag i en festinbjudan att folk bara var välkomna om de ställde skorna PÅ dörrmattan. Så fattar ni vidden av min (möjligen väl tilltagna) vardagsirritation på denna punkt.


3. Har du rest till något ställe som du ALDRIG skulle rekommendera någon annan att resa till? I så fall – berätta!

Alla resor är väl bra resor. Alltid lär ju sig kvinna nåt å upplever nåt nytt. Särskilt i spännande länder upplever jag alla platser intressanta på sitt sätt. Men Karlstad. Där sken verkligen inte solen. Jag har varit på besök i alla Sveriges län minus tre med jobbet. Jag gillade alla platser på nåt sätt. Särskilt Norrland. Men Värmland alltså. Sunkig känsla. Dag två sa jag till mina kollegor: om nån sa att jag inte fick åka hem idag skulle jag börja gråta. 
Gissar att jag borde åka tillbaka å skaffa bättre intryck. 
Sen skulle jag nog inte rekommendera nån att resa till Bjuv, Hjulsta, Jakobsberg eller Göinge heller. 


4. Vad skulle du göra om jag JUST IDAG gav dig 100 000 kronor i handen och ledigt i en vecka?

Samma som är planerat. Å sätta in pengarna på sparkontot. Om jag var tvungen att spendera pengarna skulle jag amortera lån. Å om det inte räknades skulle jag köpa flygresor inför sommar å höst.


5. Vem saknar du?

Solrosen som sitter i mörkret i rummet bredvid å nattar den svårsövda cheetahn.


6. Hur ska världen bli mer rättvis?

Hyfs å ordning. Ta från de rika å ge till de fattiga. Den som är stark måste vara snäll, ni vet.


7. Tipsa om en blogg som du läser och gillar, som du tror att inte så många (i din krets) känner till?



8. Har du något tips till singlar som inte vill fortsätta vara det?

Hålla låg profil å inte vara för "på" om du dejtar nån kanske. Inte för att det är nåt direkt sympatiskt tips eller så men erfarenheten (egen å observerad) säger mig att det är bättre att spela svår å oåtkomlig än att säga vad kvinna faktiskt vill i många lägen. I övrigt: sköt din hygien å snusa inte så ökar du på chanserna till tvåsamhet å intimt umgänge. 


9. Är det vettigt att vår ledighet (jul, påsk, kristi himmelsfärd) fortfarande styrs av kristna högtider?

Det är ju inte så i alla länder så det går ju att flytta å plötsligt ha buddhistisk eller islamsk kalender. Men vettigt? Både och. Vore förstås skönt med ett antal extra semesterdagar att spendera fritt. Men samtidigt skulle det ge mer ångest. Det finns en poäng i att ha vissa gemensamma hållpunkter. Men de får gärna för min del styras om från kristendomsbaserade till nåt annat. Kanske ledigheter i anknytning till djävulskvinnornas födelsedagar? 


10. Finns det någon som vet precis allt (ALLT!) om dig?

Nej.


11. Gillar du såna här listor/utmaningar?

Ja.

4 comments:

  1. Och vad bra du är på att skriva dem! Jag skriver lite varje dag på mina och tänker att de aldrig kommer att bli klara...

    ReplyDelete