Thursday, May 24, 2012

En utmaning till

Från Jenny. Nya frågor, jippie!

1. Hur ser en perfekt dag ut för dig?
Vaknar kl 8 efter att ha sovit gott hela natten. Frukost med nybakt bröd, god ost, fransk yoghurt å färskpressad juice. Får äta å läsa tidningen i lugn å ro. Hänger ett par timmar med cheetahn på förmiddagen, gärna i form av utflykt med nån annan. Äter lunch som består av köttbit med caprese. Cheetahn äter vad hon önskar å kladdar inte å äter upp allt. Sen sover cheetahn middag å jag softar ett tag med en kopp kaffe. Därefter hänger cheetahn med nån annan å jag jobbar typ 4 timmar. Nån annan städar mitt hem under tiden. Jag hänger med cheetahn igen, ger henne gröt å nattar vid 19.30. Sen går solrosen å jag ut å äter klockan åtta. Vi dricker vin å hänger kanske med några vänner medan cheetahn sover sött med barnvakt. Å vi kan komma hem sent för att vi vet att vi får sova hela natten å att ingen vaknar förrän nästa dag kl 08.

Well. Så här är INGA dagar i mitt liv. Tyvärr.

2. Har du en favoritfilm, och i sådana fall vilken?
Mammut.

3. Varför började du blogga och vad har fått dig att fortsätta?
Gillar att skriva, alltid gillat att skriva. Men är inte boktypen utan gillar det korta å snabba formatet.

4. Vilka är dina tre största intressen?
Resa till intressanta länder. Baka, sylta å safta. Jämställdhet.

5. Har du någon rätt som du absolut inte kan äta?
Många. Men till exempel. Gröt. Majs. Fett på kött. Allt med ägg.

6. Vilka egenskaper uppskattar du hos en vän?
Att utan för mycket velande nappa på mina idéer å själv komma med idéer till aktiviteter/utflykter å liknande.
7. Vilken ”superkraft” skulle du vilja ha?
Hmm. Vilka finns det att välja mellan? Nåt jämställdhetsrelaterat antar jag. Typ att kunna förtrolla mansgrisar. Jag skulle nog inte göra dem till paddor dock. Utan till jämställdhetsförkämpar.

8. Har du något husdjur, om inte, skulle du vilja ha?
Nej. Nej.

9. Vilket är ditt bästa miljötips?
Bo centralt å inte ha bil.

10. Om du skulle bjuda på den ultimata trerättersmiddagen, vilka rätter skulle du bjuda på då?
Jag tycker att jag bjuder på den ganska ofta. Men att tjusningen är att den varierar. Osttallrik som dessert är givet. Med hemlagad marmelad. God köttbit med god sallad till huvudrätt. Nåt med sparris eller en god soppa till förrätt kanske.

11. Om du får välja hur och var du skulle bo, hur/var skulle du bo då?
På olika ställen. Vår/sommar på Österlen å jobba på distans. I litet korsvirkeshus med stranden utanför. Ett tag på hösten/vintern i Asien. Oklart exakt hur å var. Å så en bas mitt i Stockholm. I nåt radhusliknande med uteplats utan gräsmatta innanför tullarna, typ Mariaberget, Norr mälarstrand, Hornstull eller allra helst på Djurgården. Ni fattar - det är nog inte riktigt genomförbart...

1 comment:

  1. Kul att du hakade på även mina frågor. Skulle inte säga nej till din superkraft...eller till din ultimata dag heller för den delen. :-)

    ReplyDelete