Wednesday, August 22, 2012

Här är mitt kylskåp

Precis som Jenny å Jonna visar jag här upp mitt kylskåp, varsågod:
Det är ganska glest eftersom vi kom hem från semester i förrgår. Men ändå fullt med sånt som senap, fond, såser osv. Jag är kluven till de där sakerna för det är nåt läskigt över mat som håller i all evighet. 
Tre ostar. Mums. 
En redbull till vänster. Oklart hur den hamnade där å vad den har i ett kylskåp att göra. Vi dricker aldrig sån så nån måste ha glömt den. 
Den grillade paprikaburken är senaste tillskottet å en av mina nya favoritsaker.

Nu vill jag se ditt kylskåp!

6 comments:

  1. Kul att se! Och jag tycker ändå att det ser hyfsat fullt ut för att ha varit borta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo helt sant, vi har fyllt på med basvaror som ostarna å juice å lite grönt. Men det är betydligt mer märkliga chilisåser än nåt som går att sno ihop en okej middag på där.

      Delete
  2. Det där med såserna känner jag igen. Tre sorters senap, ketchup, chilisås, sweet chili, hot sweet chili, fisksås... i all oändlighet. Varför säljs de i så stora flaskor att de aldrig tar slut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Precis. Å vad är det för skumma saker i som gör att de håller sig i all evighet. En gång reklamerade jag en krav-blåbärssylt för den möglade på en vecka. Sen skämdes jag lite för jag insåg att det snarast var ett sundhetstecken...

      Delete
  3. Grillad paprikaburk? Hur gjorde ni då? Höll burken över grillen? Exploderade den inte då?
    hehe, bara skoja, fast jag kände mig ändå tvungen ;)
    Välkomna hem!
    kramar
    ps. du får inte skriva så fina kommentarer i min blogg hörru, blir ju helt mallig ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej vi lade den i grillpannan...moahaha :-)

      Tack tack. Å jo, det var så himla fina bilder så jag var tvungen. Lite mallighet är bara bra har jag hört för övrigt.

      Delete