Saturday, February 23, 2013

Vecka 16+17

Nya cheetahhjärtat lät perfekt. Å magen var exakt i storlek. Dessutom fick vi veta att nya cheetahns blodgrupp är Rh-negativ precis som jag så det är ingen fara för immunisering å jag slipper åka till Huddinge å få extraspruta som med cheetahn.

Har jag förresten sagt hur mycket jag gillar vår barnmorska? Jag är så glad att vi fick komma dit igen å inte bytte ställe. Hon läser våra tankar å ligger alltid steget före. Hon ställer de rätta frågorna å ger ett varmt bemötande utan att nånsin förlora i saklighet. Vilken lyckoträff.

Vecka 16 gick supersnabbt. Tjänsteresa å snabbesök hos farmor å farfar på västkusten där cheetahn fick vara medan jag jobbade. Två lite lätt åksjukiga X2000-resor med henne hann jag därför med. Jag var stränga mamman som inte tillät nåt annat än att sitta still på sin plats å cheetahn fann sig alldeles utmärkt i detta som tur var. Jag mutade henne med ostbågar i ett kritiskt läge å så gick det alldeles utmärkt.

Många säger att tiden går snabbare med nummer två, att en inte håller reda på veckor osv. Det känner jag än så länge inte igen mig i men det kanske kommer. Solrosen säger att det är annorlunda å inte alls samma spänning som sist för hans del. Magen syns mer å mer å särskilt efter en dags konferensätande går det inte att ta fel på dess rundning.  Än så länge funkar dock den vanliga garderoben med undantag av bhar å vissa korta/tighta tröjor.

Det roligaste med att vara preggo? Att det är så spännande att det ska komma en ny cheetah till oss å jag är så nyfiken på vem det är å filurar redan rätt mycket på vad den ska heta.

Det tråkigaste med att vara preggo så här långt? Den sämre nattsömnen. Å att jag inte orkat åka några längdskidor i år. Är piggare nu men de där veckorna i januari då det var riktigt bra skidväder var jag mest svimmig å behövde vila. Synd. Särskilt när jag ser Tjejvasan på tv å blir (hormonellt?) rörd av längtan efter att stå där i Oxberg å höra startskottet å glida iväg i spåret. För att inte tala om att se klockstapeln i Mora! Nåja. Det kommer fler skidsäsonger. Jag vågar inte hoppas på nåt lopp nästa år men kanske 2015...

No comments:

Post a Comment