Thursday, April 25, 2013

Vecka 25

Ni vet, jag skrev att jag hade ett för roligt jobb för att vilja vara föräldraledig?

Jag tror att jag kommer kunna omvärdera det på sikt. I takt med att våren så sakta är på väg kan jag mer å mer se mig själv sitta i solen med en bebis (som får ligga i skuggan såklart), kanske dricka kaffe, äta småkakor å läsa tidningen. Mötte cheetahns förskolekompis med familj på ica å de hade ett litet en vecka gammalt nytillskott med sig. Verkade inte alls dumt. Superenkelt med liten bebis som sover fint i babyskyddet ju...(well...den kanske hade varit vaken å maratonammat hela natten...vad vet jag).

Vad jag också ser fram emot är att hinna baka mer när jag är hemma. Det blir inte mycket av det när vi jobbar. Är just nu hemma från jobbet med hosta å snuva (chefen beordrade mig att avboka en resa till Sundsvall tors-fre å med tanke på mina onda bihålor var det helt rätt beslut) å för att få tiden att gå när jag hämtade cheetahn igår satte vi en deg på kalljäsning över natten. I morse kunde vi servera nybakt bröd till solrosens kusin som var på besök. Mums. Mer sånt.

Jag tror fortfarande att det i längden kommer att vara givande för mig att ha en fot kvar på jobbet under föräldraledigheten. Men oj vad jag också längtar efter den nya cheetahn å att få lära känna den!

No comments:

Post a Comment