Monday, July 29, 2013

Hälsningar från hon som brukar säga att 30 grader är optimal temperatur

Alltså, hur tänkte vi när vi proddade ett barn till? Med ankomst i augusti.

Well, en beställer inte bebisar med visst leveransdatum å vi tänkte att den är välkommen när än den kommer å yada yada.

Men nu. Jag. Är. Så. Trött. Och. Varm.

Att vara höggravid med cheetahn i december-januari med snö å ishalka var jobbigt. Men det här är olidligt. Vader, händer, fötter - allt är svullet. Händerna känns domnade. Jag får frossa å mår illa. Var på extra koll för havandeskapsförgiftning men se det var inget med det. Det är bara värmen.

Jag kan bara sova uppallad med sju kuddar på olika ställen, ett tunt vitt lakan som täcke å fläkt som blåser direkt på mig. Bredvid sover solrosen. Under ett duntäcke.

Visst kommer jag att svära i vinter när det ska prånglas på overaller, åkpåsar, vantar å stövlar. Men varför kan det inte bara vara LAGOM typ året om istället?!

No comments:

Post a Comment