Friday, July 26, 2013

Naprapat ftw!

Samling, alla preggos, framtida preggos å annat folk med ont nånstans.
Lösningen på era problem heter naprapat. 

Efter gårdagens session med rumptryck, ryggtryck samt nålar i några ryggmuskler är jag som en ny person igen. Lite mörbultad som om jag hade hårdtränat, men utan vansinnesontet från förra helgen då varje steg kändes som ett knivhugg i skinkan. 

Jag vill aldrig mer gå till nån annan vårdform igen. Well, jag förstår att naprapater inte jobbar med alla åkommor, men ändå. Jag älskar att bli botad med sträck å tryck. Inte är det som att svälja piller å vänta på bättre tider precis. Jag ligger å profylaxandas för att vissa rörelser gör så ont. Men vilken uppenbar skillnad det ger.

Skämtet till sjukgymnast jag gick hos förra graviditeten kan sitta på sitt kontor med sin uråldriga stretchstencil å titta på kunder som ännu inte sett ljuset i tunneln. För det enda hon gjorde var att titta, hon rörde aldrig ens vid mig. Naprapaten klär av mig, sliter, drar å pressar på min svettiga rosa kropp. Det är som om hon sätter allt på rätt plats igen efter att nya cheetahn boxat runt mina muskler, revben å leder.

Sa jag att det heter naprapat?

No comments:

Post a Comment