Tuesday, September 17, 2013

Syrien Syrien Syrien

Kommer ni ihåg att Astrid Lindgren å hennes syster brukade inleda alla samtal med att säga "Döden döden döden". Så hade de liksom avhandlat det ämnet sen å kunde ägna sig åt väsentligheterna.

Jag har inget intressant att säga eller blogga numera. Alla mina tankar handlar om:
- enkla middagar
- hur en maximerar nattsömnen
- kläder
- cheetahns tålamodskrävande vanor å ovanor
- bebisen
- jobbet

Inget av det här känns som nåt som nån jag träffar bryr sig om.

Så jag införde att jag å Jenny måste prata om Syrien eller liknande varje gång vi konverserar. Åtminstone lite grann. Å nu känner jag hur det går emot att vi kommer börja säga "Syrien Syrien Syrien" för att sen gå på "meningslösa" ämnen som handlar om kids i stil med vinteroverallsmaterial å bajs.

Försöker ta mig i kragen. Har ju bokcirkeln som har möte nästa vecka. Å så ska vi starta en polcirkel. Diskutera politik inför riksdagsvalet nästa år. Sådeså. Det finns faktiskt ingen anledning för nån att om ett år stå å säga "jag är inte så insatt" eller värst av allt: "jag har inte fått nån information".

NÄ MEN SKAFFA DET DÅ!

3 comments:

  1. Kan säga att jag är intresserad av alla ovanstående ämnen, kanske för att jag känner mig exakt likadan själv.

    En polcirkel låter ju himla smart! Jag har också bokcirkel, kanske borde smyga in den idén där med.

    ReplyDelete
  2. Och appropå det, mitt senaste blogginlägg hade titeln "lillebror äter lunch". Blev plötsligt väldigt trött på mig själv.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja men precis. Det ÄR ju intressant på sitt sätt med dessa ämnen. Men man känner sig så himla trist. Å när dessa saker upptar för mkt tid finns det liksom ingen energi kvar till att ens orka se nyheterna. Försöker läsa tidningen men inte ens det hinner jag riktigt - tur att vi har iPad-prenumeration så att jag slipper bära ut massa olästa pappersbuntar. Det är förresten ett supermiljötips tycker jag - att ha digitala prenumerationer på allt från räkningar till tidningar å därmed slippa en massa papper!

      Delete