Thursday, January 9, 2014

9. En grej jag skulle vilja vänja mig av med

Att tänka på folks utseende. Jag blir irriterad av mig själv när jag möter nån och gör inombords en initial värdering av hur den ser ut, vad den har på sig osv. Så himla onödigt. Vill spanka mig själv när jag kommer på mig med konstateranden såsom "vad dåligt den där tröjan passade hen" eller "den där frisyren var ju inte så lyckad". Och allra värst när jag tänker nåt om vikt. Som om jag hade med det att göra. Som om det spelade nån roll. Usch vad jag känner mig osympatisk när jag märker att jag gör så.

Dock. Baksidan är förstås att om en slutar lägga märke till utseende i så hög utsträckning blir det kanske färre komplimanger också. Men samtidigt är det betydligt roligare att bli uppmärksammad och få komplimanger för annat än just utseende.

2 comments:

  1. Är så himla glad över att du gör den här Onekligen-listan och bloggar så mycket. GIllar din blogg mer och mer ju mer du skriver/jag läser.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tjoho vad glad jag blir av den här kommentaren. Tackelitack, kul att du gillar!

      Delete