Thursday, January 23, 2014

Det är alltså JAG som har körkort i den här familjen

Jag ringer från (den lånade) bilen in till Per.

Jag: Jag får inte upp bagageluckan. Du måste komma ut och kolla.
Per: Men jag har ju båda barnen som jag precis klädde av alla ytterkläder.
Jag: Nu kommer du ut. Det enda alternativet till det är att jag gå rakt ur bilen upp till S:t Göran och skriver in mig.
Per: Jag kommer.

Per: Har du provat med nyckeln i låset?
Jag: Såg inte att det fanns nåt lås på luckan.



PS. Jag kollade i alla fall lufttrycket i däcken och pumpade dem alldeles själv.

PSS. Har sällan varit mindre sugen på att skaffa egen bil.

PSSS. Det hela föregicks av att jag stod i ett garage med bilen, två gnälliga barn och en dubbelvagn som jag inte kunde fälla ihop.

PSSSS. Vagnen står fortfarande kvar i det där garaget.

No comments:

Post a Comment