Tuesday, February 11, 2014

Ekofronten

486 av 754 kr eko/miljömärkt häromdan.

Helt ok. Det är himla mycket som jag köper i affären där det inte finns ekoalternativ liksom. Blöjor (även om jag såklart köper svanenmärkta och såklart kunde valt tygisar i stället om jag orkat). Polarbröd (enda brödet alla gillar). Godis (helt onödigt egentligen). Goda ostar. Chark. Smaksatt yoghurt. Frusna grönsaker (cheetahn och jag ÄLSKAR Findus nya ångade ärtiga bönor). 

Vet ni förresten. Stod och skulle köpa torkade aprikoser. Valde medvetet gula svavlade. För de är så himla mycket godare. Jag inser att det är nåt fel med det. Att det är som de bruna, fadda ekologiska som de SKA smaka. Men det är tyvärr inte gott. Min marmelad och chutney (helt utan tillsatt socker) blir inte alls lika goda med dem. Synd. Och ja, jag känner mig som skräckexemplen på amerikanska ungar som häller nåt slags e-nummersirap på färsk frukt så att den ska smaka som konserverad.

Undras när det är aprikossäsong. Undras om det kan gå att hitta färska ekologiska då.

No comments:

Post a Comment