Tuesday, February 11, 2014

Var god dröj

Jag tillbringar mina dagar med att åka fram och tillbaka till cheetahns nya förskola. Idag tog det 1,5 timme innan jag var hemma igen. Skulle fixa en snabb jobbsak men jobbdatorn krånglar å det grövsta pga nytt officepaket och fel med tidrapporteringssystemet. Kommer inte åt några av mina dokument heller. Svarade på lite mail i stället medan bebisen övade på att krypa. IT-avdelningen är på konferens så det lär dröja till minst torsdag innan jag får ordning på det.

Igår på sin 6-månadersdag satte han sig upp av egen kraft. Förvisso med handstöd framåt men ändå. Fina fina Sam. Han sov 2,5 timmar medan jag hade workshop med jobbet också. Provocerande skötsam praktbebis.

Ska till banken om en timme och greja inför flytten. Packar när jag hinner. Hinner inget. Måste klä på mig nåt vettigt inför banken kanske.

Cheetahn slutade med napp i helgen. Dvs. hon lämnade napparna till katterna på Skansen. Sen fick hon rida ponny, fika på Godthem, välja ett gosedjur samt kolla på möbler på Stalands. Efter första nappfria natten fick hon gå på Bamsebiofilm. Hittills har hon somnat okej på kvällarna men vaknat en gång varje natt och varit ledsen på gränsen till ursinnig. Det känns okej. Det känns till och med betydligt enklare än väntat.

Hinner inte blogga. Orkar inte facebooka. Måste ändå dra ner på allt sånt när jag börjar jobba om mindre än två månader. Känns okej tror jag.

No comments:

Post a Comment