Thursday, December 18, 2014

Skitmorgon

Satte klockan i god tid men blev ändå väckt ännu tidigare av S. Visste redan från början att jag skulle bli sen pga kurs som började tidigt och kan ej lämna E på förskolan innan 8. Väckte E 7.15 och allt var smidigt och ok fram till påklädning då hon väl kände av min stress och blev vansinnig över att svarta koftan var borta. Jag tyckte att solrosen började ifrågasätta och lägga sig i hur jag gjorde. Fast han egentligen redan skulle ha gått till jobbet. OBS att jag inte höjde rösten en enda gång. Fem i åtta när det ändå inte var till hjälp för att jag skulle kunna hinna till kursen, då sa solrosen att han ju kunde lämna. Då satt jag med vrålande barn på golvet och försökte få på overall. Som om lösningen var att E skulle få diktera villkoren. Blev så less. 

Grät i bilen på vägen. Pratade med solrosen som tyckte att han "hjälpte till" men jag tycker gå upp tidigt och backa upp den som har huvudansvaret för lämningen hade varit mer hjälpsamt, inte ifrågasätta beslut om t ex halsduk på. 

Ringde förskolan nyss för att kolla läget och E tycktes ha glömt bort att vi varit ovänner. 

Nu på kursen, fattar ingenting. Glömde den förberedda kaffetermosen hemma dessutom. Fick betala skitdyr parkering för att inte bli ännu senare. Och ikväll ska vi fira nåt slags jul i förtid med farmor och farfar - som till råga på allt var hos oss på ovanvåningen i morse och förvisso tog hand om S när vi gick men inte heller de kom ju ner i god tid. 

Och igår kom nån skuldbeläggande avhandling som visar att barn till föräldrar som känner sig tidspressade får mer psykproblem än andra. Så vi kan väl skriva in oss på psyk hela bunten direkt. Mest mig. Blä.

No comments:

Post a Comment