Thursday, June 4, 2015

Sommar 2015

Lyssnar på den här och tänker att nu är den här och den ska inte wastas! Stal en lista härifrån.

Mina planer för sommaren
Jag jobbar i två veckor till. Skulle hunnit massor under den tiden. Kommer inte alls att hinna så mycket som planerat. Mest på grund av jidder med statistikplaneringen på jobbet så jag väntar på data som skulle varit klar och kanske inte blir det förrän i augusti. Sen är det midsommar. Vi ska fira hos vänner i Stockholm och jag hoppas det blir mysigt. Dagen därpå åker jag på semester i 9 dagar med tre kompisar. Kina, hello. Nordkorea, hello. Kina, hello igen. Och så hem. 

Veckan därefter är vi i Stockholm. Solrosen och jag jobbar båda halvtid, barnen är lediga. Sen drar jag till Skåne med barnen nån gång veckan därpå. Solrosen jobbar men ansluter på helgen. Han och jag åker iväg på barnfri semester. Vart är inte bestämt. Istanbul, Nice, Palma, London och Österlen finns bland förslagen. Tillbaka till Skåne och sen bär det av till Bohuslän. 2-3 veckor är planen. Allt beror på vädret. Vi får besök av kompisar, grillar, diskuterar kilopriset på räkor med solrosens pappa, badar och åker på nån utflykt. 10 augusti firar vi minsta cheetahns tvåårsdag. Den 12 augusti skolas han äntligen in på samma förskola som storasystern. Därikring börjar vi också jobba. Nån gång tänkte vi också åka till Kolmården men det blir kanske en helg i augusti.

Vanligtvis planerar jag att göra smaskiga saker på rabarber, fläder, syrén osv. men i år tror jag inte det blir så mycket sånt.

Bästa sommarstället
Skåne i juni kan vara en hit om vädret är fint. Uteservering en varm kväll med utsikt är aldrig fel.

Favoritsommarblomman
Lupin. Hundkex.

Här badar jag helst
Haväng. Thailand. Sand ska det vara. Vit varm sand. Och hav. En bra pool funkar också.

Hur länge ska du vara ledig?
Sisådär sex veckor totalt.

Vad ser du mest fram emot?
Nordkorea. Resan med solrosen. Att vara varm. Att springa 5 km i ett sträck. 

Vad kommer du köpa inför semestern?

Böcker. Euro i små valörer. Annars hoppas jag snarare på att köpa nåt kul under semestern. Och med det menar jag på nån kinesisk marknad.

Det här lyssnar jag på i sommar
Sommarprat och podcasts. 

Favoritsommardoft
Fläder.

Hur kommer du att göra dig illa?
Genom närkontakt med fästingar som ger mig borrelia. 

Vad oroar du dig för?
Att barnen ska vara oharmoniska och solrosen och jag tjafsa om onödiga saker. Kronisk borrelia som gör mig personlighetsförändrad, deppig och galen så att solrosen lämnar mig och jag blir av med jobbet.

Hur kommer du minnas din semester sen i september?
Som att den var fin. Och att jag ska maxa den genom att åka till Sitges i slutet av september. Förvisso jobbrelaterat men ändå somrigt.

Den ultimata sommardagen
En då jag hinner läsa en bra bok, upptäcka en spännande plats, äta fantastisk mat och ha samtal som är intressanta och roliga. 

No comments:

Post a Comment