Tuesday, June 28, 2016

Sommaren 1993


Hittade en uppsats jag skrivit på temat "mitt sommarlov" 1993, 14 år gammal. Det var sista semestern jag följde med på s k familjesemester. Har full förståelse för mitt fjortisjags ställningstagande så här i efterhand. Minns hur irriterad pappa var på att jag somnade i bilen och inte njöt av utsikten...

Frågor jag ställer mig nu:

- Varför ville mina föräldrar (39 resp 42 år gamla!) åka till de där ställena som låter som om de skulle få självaste PROs styrelse att somna?

- Varför ville de ha med oss barn till såna platser?

- Varför planerade de inte en resa som alla tyckte var kul?

- Varför hade vi fortfarande skrivmaskin???

- Varför detta tema för uppsats? Hittade flera stycken från olika år i en pärm. Så ovärdigt ämne för tonåringar, ffa för dem som aldrig ens fick åka till traktormuseum på Öland.

No comments:

Post a Comment