Wednesday, September 21, 2016

Hösten hösten hösten

Mina planer för hösten 2016:
Det överordnade målet är att fixa jobb, skriva avhandling och ha en harmonisk vardag och parera VAB utan att slita ut mig. För att lösa det: Ha bra veckomatplanering med mathemleverans. Betala för städning. Kanske sälja bilen.

Jobbresor till Luxemburg, Wien och Östersund.

Resa till Skåne och äta på Daniel Berlin i Skåne Tranås med solrosen medan barnen är hos mina föräldrar.

Göra mysiga helgutflykter i Stockholmstrakten. Hittills har vi hunnit med Utö, Gröna Lund, Tyresta nationalpark plus att jag varit i Sörmland en helg.

Gå på Fantomen på operan, Regina Spektorkonsert, Jonas Gardellföreställning och Kentkonsert.

Åka till Gran Canaria över julen. 
Vad kommer du att köpa inför hösten?
Så lite som möjligt. Overaller till barnen kanske blir nödvändigt. Vill lägga mina pengar på resor och utflykter snarare än prylar. 
Vad kommer du att äta?
Gulasch, ost, sashimi, morotssoppa, glass, äppelpaj, gott bröd. 
Vad kommer du att dricka?
Te, kaffe, kolsyrat vatten. En Irish coffee då och då. Glögg i december. 
Vad kommer du att ha på dig?
Jeans, skjorta, stickad tröja och sjal.

Det här lyssnar jag på i höst:
USA-valpodden, klassisk musik, radiodokumentärer.
Hur kommer du att göra dig illa?
Inte alls hoppas jag.
Vad oroar du dig för?
Sjukdomar.
Hur kommer du att minnas din höst ?
Som att den var seg, lång och kall och krävde planering och hårt arbete men också gav fina minnen. 

No comments:

Post a Comment