Friday, December 30, 2016

Charter

De säger att det är sju grader i Stockholm. Och jag har glömt att lägga senaste kentskivan offline. Förlåt, sista kentskivan.

Jag flyger charter för andra gången i år. Och förhoppningsvis sista gången någonsin. Att personalen går runt och skriker "sprit och maskara" och säljer skraplotter är faktiskt inte värdigt. Maten som vi betalat extra för smakade som barnmatsburkar.

Jag tänker att höjdpunkten på resan var att se kentdokumentär på ipaden ihop med solrosen när barnen somnat. Och att gå på yoga. 

Det låter måhända pretto och otacksamt och negativt. Jag gillade verkligen att vara overallfritt ledig med barnen också förstås. Men Gran Can var helt enkelt inte för mig. Jag kunde inte uppskatta platsen eller upplägget som tänkt. Femåringen (måhända bortskämd och otacksam men också klok och ärlig) säger att hon önskar sig en semester när hon fyller sex om en månad. Det är inte aktuellt. Om en säger så. 


No comments:

Post a Comment