Wednesday, August 23, 2017

Ärliga listan

Tre guilty pleasures?
Äta pepparkaksdeg med sked och dricka apelsinjuice till.
Se Gift vid första ögonkastet.
Hudvård.

När grät du senast och varför?
Häromdan på tunnelbanan föll en tår när jag lyssnade på Tankar för dagen med Maria Hellbjörn. Annars är det väl 1-2 veckor sedan jag grät över min egen otillräcklighet.

När kan du vara dig själv till 100 %?
Med mig själv. Till typ 95% med mina barn, solrosen och med vissa vänner.

Tre saker du avskyr?
Ormar. Ångest. Konflikter med personer jag gillar.

Hur var du i skolan?
Duktig och ordningsam. Men också rätt obstinat. Provocerades av anti-pluggkulturen och lärarnas slappa stil i grundskolan.

Vad blir du stressad av?
Många bollar samtidigt. Barn som gnäller och tjatar. Höga ljud och musik. Blinkande ljus. Kollektivtrafiken.

Hur tror du att andra uppfattar dig?
Hetsig, principfast, engagerad, ordningsam, skärpt, tjatig, petig, hyfsat slagfärdig, ibland dräpande, högpresterande, liberal.

Hur uppfattar du dig själv?
Instabil, lättstressad, normalbegåvad, snabb när jag fokuserar, artig, missnöjd, ointresserad av det mesta men nyfiken på en hel del.

En situation som du tycker är jobbig/pinsam?
Att jag fortfarande inte jobbar heltid efter överansträngning och inte känner att jag skulle orka det heller.

Tre otippade saker om dig själv?
Är ingen tävlingsmänniska.
Gillar Ulf Lundells musik och böcker.
Överväger att gå en golfkurs.

När känner du dig som vackrast?
I nära vänners sällskap, i snygga jeans, svart överdel, lite solbränd, lite sminkad, med snygga örhängen och med håret uppsatt. Med ett glas vin i handen.

Något du funderar mycket över?
När min avhandling ska bli klar, när jag ska känna mig riktigt energisk och stabil. Och vad jag ska/bör/orkar göra åt de två föregående.

No comments:

Post a Comment