Saturday, August 26, 2017

Ett eventuellt vinnande matkoncept för hösten.

Enligt en tillförlitlig men anonym källa jobbar en f d välkänd minister med 28-dagars matschema. Samma rätter var fjärde vecka enligt rullande schema alltså. Jag tycker det låter underbart. Solrosen tycker att det låter förskräckligt trist. Men jag fick ändå tillåtelse att göra en variant på det. Låt mig presentera: fyra veckors mån-tors-matsedel. Rätt allmänt hållna beskrivningar så att man kan variera/ta ut svängarna enligt önskemål.


Vecka 1 har precis passerat och nu kan solrosen få ta ut svängarna i helgen. En dag åt vi rester från förra helgen så köttbullarna är kvar att laga (och av dem ska det frysas in till vecka 3 också) och det finns en del rester i kylen från veckan också. Jag har lagat det mesta och mot all förmodan har barnen ätit precis allt! Särskilt kycklingpastan var extremt poppis. Och trots att jag råkade överdosera dijonsenapen sa E att stroggen var den godaste nånsin (fast S krävde korvbitar utan sås).

Har följt dessa recept på ett ungefär:


Det enda köttbullsrecept en behöver

Efter fyra veckor har vi f ö signat upp oss på en tredagars matkasse från mathem pga massa rabatt. Får se om den levererar.

No comments:

Post a Comment